Tuesday, December 15, 2009

I'm addicted...

..........to what?

Lately,I am addicted to online shopping for my girl la..heh heh heh..Banyak sangat blog yang mengujakan...suka tgk tight and legging. Tapinye,biler ada yang menarik tertarik,sumer dah sold.Huhuhuhuhu...







Sunday, December 13, 2009

Telatah budak kecik masa makan

Enjoyss.....


:)








Thursday, December 10, 2009

Update on Cameron Highlands

Last 30th November - 2nd December we went to Cameron Highlands. Actually saya ada meeting kat sana. Dah alang-alang tuh,bagitau En Halim amik cuti on that day boleh cuti-cuti sekali bawak Hannah. Tak syiok gi tempat jauh tak bawak budak kecik tuh kan :) Cikgu cikgi yang lain naik bas. Saya tak kose lah nak naik bas.Heh heh heh

So,pagi Isnin tuh bergerak lah kami.Mula-mula stop di Tea Shop @ Cameron Bharat.Biasaklah eat scones and drink tea. Then,teruskan perjalanan sampai Tanah Rata. Stop shopping apa yang patut dulu sebab,macam awal sangat plak nak check in hotel. Pastu gi Taman Sedia, nak gi beli kordial strawberry nak bagi pada babysitter Hannah and also nak makan homemade strawberry pie yang wallah. Tapi,makcik tuh dah tak buat dah pie tuh,ala,sedey la.Last year buat,this year dah tak nak buat dah.After that,gi check in.Mula-mula check in at Rainbow Hotel,sebab kol Hotel Rosa dah fully booked. Then the 2nd day dapat masuk hotel Rosa sebab ada extra room,Alhamdulillah.1st day tuh malam day start program nye,so I off to the meeting and En Halim bawak Hannah gi jalan2 ke pasar malam Brinchang tuh. Syioknye!

2nd day tuh pagi sampai tengahari ada prog.Petang x de prog,cuma ada aktiviti bershopping sayur mayur untuk cikgu cikgi yang lain. As for us,we went to Mardi Agrotech. Masa nak shopping teh dlm kedai dia tuh there was a group of tourist from Australia. This one aunty suka tgk Hannah,siap dukung Hannah lagi tuh,Hannah buat muke selamba jer.Tak takut langsung :).Aunty tuh siap bawak tunjuk kat kengkawan dia.Tapi,terlupa la plak nk snap gamba dengan aunty tuh :(. Then we went again to Boh Centre at Sg Palas.Ramai betul orang,yerla,dah cuti sekolah kan. Anyone who had been to Boh Centre surely know that the road there very winding. Ala-ala Initial D. Serreeem,tgk bawah.Ada sekali tuh.tengah belok membelok,tiba-tiba kat depan ada bas! Seriau saya.Bas tuh tak nak ngalah langsung! Driver dia ke depan ke depan sampai betul2 depan kete kitorang.Huhuhuu. Kitorang tak boleh nak reverse sebab ada kete kat belakang. Memang cuak giler saya time tuh. Eksyen betul driver bas tuh.Mentang2 tempat dia.Sampai je kat Boh Centre tuh,dah renyai. Masa dalam kilang Boh tuh,ada lagi couple of tourist baru balik dari trip 4WD kot,tegur2 Hannah,main2 dgn Hannah.(Glamer plak dia).Then on the way to the cafe,hujan selebatnya. Kalu dah hujan,sure perut lapar.Apa lagi,gi beli makanan lah kitorang. :)

On the 3rd day, after closing ceremony and had lunch,kitorang pun siap2 nak pulang (yeker?). Tapi banyak pit stop nyer. Then,stop lagi at another Boh Centre at Habu. Perghh! Jalan dia lagi mencabar dari Sg Palas tuh! Lagi power rangers.Nasib tak de bas. Tapi cuak jugak kalau ada kete dari depan.Huhuhuhu,memang tak dapek nak dibayangkan.Saya dalam hati berdoa,berselawat.Cuak giler beb!Tapi di Boh Centre di Habu nih,tak ramai sangat orang.Sempat jugak saya rembat Tshirt di kedai dia.


Overall,sepanjang kami berada di Cameron asyik hujan je..Sejukkkk! Si Hannah pun lena jer tido,takde nak 'ekk..ekkk' pun.Next time,nak gi cuti-cuti mana plak ek? :))



1st day-Cameron Bharat Tea Shop

2nd day-Strawberry and vegetable park @ Brinchang

2nd day-Mardi AgroTech


2nd day-Tengok! Punyerla lapar kitorang nih :D

2nd day-At Sg Palas Boh Centre.Hujan lebat di belakang itu


3rd day-Time nih saya tgh ada prog.Ayah dia bawak dia jalan2 bekpes.

3rd day-Habu Boh Centre


Ulu Bernam R&R. On the way balik


Sekian,update Cameron Highlands dari saya.



Tuesday, December 8, 2009

Update Eidul Adha 2009

Fuh! Lamanyer saya tak update blog nih..Mintak maaf lah kengkawan ek..Oklah..just wanna tell you about last Eidul Adha..Kitorang balik Muar sebab anak sedara En Halim kawen.(Aku nih dah taraf makcik?Oh!) Hari Khamis dah balik Muar.Then hari Jumaat gi rumah kenduri,tolong-tolong apa yang patut.Rupanye ari Jumaat tuh dah akad nikah.Malam ada majlis berinai plak.Tapi tak stay sampai malam sebab my couz nak datang.Time akad tuh,saya pakai punyerla sempoi! Hari Sabtu kenduri nyer pulak. Diorang ada karaoke session.Tengah syok2 nyanyi,tiba-tiba 'Dentum!' Hujan turun lebat! Sampai tempias2 dalam rumah. Pengantin datang biler hujan reda.Keadaan amatlah lecak.Lepak kat situ sampai petang..Tak larat pun nak stay lama2 kat situ.Hehehehe


Hari akad

Tengok..sempoi kan saya?Huhuhuhu




Dah selesai akad

Hari sanding

Tengok tuh,lecak kan?Sian pengantin nak lalu,kene slow


Wednesday, November 25, 2009

Kepala blank

Sorry lah lama tak update blog nih (ada ke yang baca? heh heh heh).Sebenarnye, ada je bende nak update.Tapi bile tgk skrin yang blank,saya pun turut blank.Lagi satu,sekarang cuti sekolah,so tak dapat jugak nak update selalu....



Sempena Hari Raya Aidiladha,saya nak mengucapkan selamat hari raye kepada anda semua. Saya akan berangkat(ceh,bunyi macam berangkat menunaikan haji je :) Insya Allah ) ke Muar. Esok pagi.Dan balik ke KL pada hari Ahad.Then the following day, Monday to Wednesday menuju ke Cameron Highlandas pulak ada meeting pulek. Harus bawak En Halim n Hannah. :)
Harusla bawakkan.last Monday dah shopping baju Hannah nak pakai masa gi Cameron nanti.Heheheh..Last year gi Cameron berdua,honey star moon.This year gi bertiga pulak.Next year adakah berempat pulak?Muahahahahahaha




Okla,kalau ada kesempatan, saya akan update lagi yar....



Saturday, November 21, 2009

Brrrrr.....

Perasan tak,2 3 hari nih,cuaca dingin jer kan?Hujan jer.Biler malam,even on fan level 1 pun sejuk yang amat. Saya dah dua malam tido tak on kipas.Pun sejuk jugak...Ala-ala guna air cond plak.. :)











Oh yer...ada satu pesanan pihak penaja













HAPPY SCHOOL HOLIDAYS YA'LL!




Hehehehehehe....


Hannah @ 10months

Let's read what she can do at 10 months:

1) Boleh bye2 and salam orang.

2) Kalau nak nenen,merayu-rayu pandang muka saya sambil sebut "nenn...nenn..nenn"

3)Dalam proses berdiri but wtih support.Asyik nak memanjat jer.Kadang-kadang eksyen berdiri without support.Ish ish ish :)

4)Pandai nak bermain.Bile dia tengah merangkak,saya saja je cakap "Kejar Hannah..kejar dia" Dia terkedek-kedek merangkak konon-konon nak lari dari saya.. :)

5) Pandai nak berkawan. Bila tgk baby lain, dia akan pandang baby tuh,macam nak tegur.Peramah rupanye budak nih :)