Thursday, August 20, 2009

Tak paham


Saya adalah tidak faham dengan orang yang amat gemar meminjam duit kawan dia. Macam nih, my husband's ex Uni friend (let's call him Mr X) nie suka pinjam duit husband saya. Yang peliknye,Mr X nih keje,solo lagi,tiada apa-apa komitmet,tapi menurut husband saya,dia ini berkawan dengan geng yang high taste,so duit gaji dia dia tiada la buat savings.Biler dah sengkek,barulah call kawan sana,kawan sini,merayu-rayu mintak pinjam duit.Baru-baru ni,dia call husband saya nak pinjam duit.Katanye dah kering sangat,nak isi petrol takde hatta nak makan pun takde! Pelik dan tak paham. Husband saya pun serba salah sebab,nak tolong,dia pun nak pakai duit,tak tolong,kawan baik plak.Hmm..Napa dia tak mintak tolong kat geng high taste dia tuh?Housemate Mr X ni pun ada jugak nasihatkan dia,tapi macam tuh jugak. Sepatutnye as a guy, dia patut think of the future sebab satu hari nanti dia akan berkahwin,berkeluarga,kene tanggung family.Kene lah buat savings dari sekarang...


4 comments:

  1. Wah.. adekah aku mengenali orang ini? huhuhu

    ReplyDelete
  2. ex Uni fren? Halim & aku sama U, Adakah aku orgnyer? hehe... Mcm kenal jer..

    ReplyDelete
  3. harharhar..korang dah kenal,so,x payah la aku reveal his identity..tapi,tuhla,mamat nih suke pinjam duit kat halim,paham2 lah kan org yg dh berkeluarga nih kan,byk nak pakai duit..

    ReplyDelete
  4. Adakah? Hahaha terkadang aku pun terkantoi jugak perbelanjaan bulanan.. maklum la anak aku high taste, kena ubat mahal2 baru cepat sihat

    - tepeng

    ReplyDelete