Thursday, July 1, 2010

This Saturday.....

Saya nak ikot parents saya gi anta adik saya yg kecik tuh gi regist Uni. Dia dapat masuk UPM. Nak tau tak what course? Dia dapat course sama macam saya masa saya belajar di U**M dulu :)


Mula-mula dia bagtau saya,saya mcm kesian jugak,sebab what she got was far from she learned in matrix KPM..Even masa kat school pun amik science stream..Xpelah adik x dpt farmasi pun,mungkin rezeki adik belajar course English. Yup,you read it right,she got offer to study English. Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi. Kalau time kakak nye dulu course nyer dipanggil BENL.Kuliyyah of IKRHS *Correction : IRKHS (Now,siapa yg dh dpt idea,mana Uni saya dulu?Heheheh)





Adik saya ada tanye macam mana course nih,so,saya pun cerita lah,nanti kene kaji pasal bahasa,pasal ayat.Belajar sastera,analyse poem,novel,drama,nanti ada presentation,kene berlakon dan macam-macam la..So far,adik saya can accept la...



So,since she will study English,saya berusaha menyelongkar balik buku-buku saya zaman dulu untuk di beri pada dia.So,she will get the idea nanti..




Takpela adik,ramai jer kengkawan kak nis yg masa school belaja science stream tapi amik English...no hal.. :)










2 comments:

  1. Ehemm!! tau la dah berjaman tok kadok tinggalkan uia.. IRKHS la beb. Terbalik kot tu. Go go adik ko!

    ReplyDelete
  2. Hahahaha! Aku dah buat correction. Typo beb! :D

    ReplyDelete