Tuesday, October 5, 2010

1 tahun 8 bulan

dah umur anak dara saya..Apa yang dia dah boleh?
  • Alhamdulillah...yang bestnye dia dah boleh cakap sikit-sikit. Dah boleh balas sikit-sikit apa kita tanye.
  • Mengikut apa orang buat adalah sangat terer.Mama saya ada cerita,dia duduk atas rocking chair senyap jer. Bila mama saya jenguk apa dia buat,dia elok jer duduk,pegang gunting potong kuku tuh,nak potong kuku dia.Bila mama saya tanye "Buat apa tuh Hannah?" dia jawab "Ayah,aki" Meaning,dia nak beritahu la ayah dia potong kaki dia macam tuh...Heheheheheh...Hannah Hannah...
  • Suka dengar kalau dia nyanyi..Keluar bahasa-bahasa best :D
  • Boleh sebut 1..2..3.. sampai 10. Though not clear,tapi kita boleh paham....
  • Boleh sambung suku kata E.g :

Saya : A untuk A..?

Hannah : Yam....

Saya : B untuk Beru?

Hannah : uang..


Dan seterusnya sampai Z..



This is the right time to teach her reading,numbers,alif ba ta kan,since otak budak time skrang adalah seperti sponge absorbs everything. So cakap pun kene yang baik baik ajer :)



Rambut dah panjang,dah boleh ikat.Tapi dia tak suka nak ikat rambut :)

Merajuk ni.Tak tau sebab apa...


Pakai sunglass mama


Nak panjat buaian onyang





No comments:

Post a Comment