Wednesday, January 2, 2013

Cerita tahun lepas...(25122012)







Seminggu yang lepas to be exact....Akhirnya, lahirla baby yang ditunggu tunggu.....Alhamdulillah....Aku bersyukur di atas pemberian nikmat Mu in Ya Allah...



Oklah..aku buat secara kronologikal jer la...Maleh nak karang ayat panjang lebor.... :)


  • 24122012- Dah masuk 40 minggu...Tapi..takde tanda-tanda aku ni nak bersalin....Takpe..stay positif..ada lagi 2 hari due date aku.
  • 25122012 - Nak gi mandi pagi tuh.Bile tengok kat toilet bowl, ada 'show'. Ok...it's time. Kebetulan aku ada checkup dengan doktor on that day. 8.30pagi trus zassss ke PMC. 
  •                 - 9.00 pg : Doktor seluk aku dah 4 cm. Terus warded. .
  •                 - 9.30 pg : Dalam ward aku dah start contraction. Berbeza time Hannah contraction  
  •                                   awal-awal 30min sekali. This time terus 2-3 mins sekali.
  •                 -10.30pg : Doktor pecahkan air ketuban aku. Baru aku tau macam mana pecah air 
  •                                  ketubartn. Hehehehe...Start air ketuban tuh pecah contraction kerap dah. Ya 
  •                                  Allah tak tertahan rasanye. Contraction tak lama tapi kerap tuh yang jadik tak 
  •                                  tahan.
  •                 -11.30pg : Nurse bawak aku masuk dalam labour room. Doktor masuk. Time to push 
  •                                  push push...Perghhhh..memang takde daya aku ni nak push...Berapa kali tah
  •                                  aku push. Doctor decided to use vacuum. 
  •                 -12.28tgh : Alhamdulillah...setelah push+vacuum aku dengar suara menangis. Doktor siap 
  •                                   julang baby aku. Macam julang trophy.. :D
Alhamdulillah..this time sangat mudah aku bersalin. Time Hannah 7 jam dalam labour room. Lain anak lain keadaannye kan....







p/s: so, signature bawah ni dah kene tukar la...hehehehhe



 Dalam ward..sempat lagi kan? :D






 En Halim sedang menganalisa kekerapan contraction :)




The most precious has arrived! A baby girl...


No comments:

Post a Comment