Monday, September 13, 2010

Kisah raya kami sekeluarga...

Assalamualaikum.....

Macam mana raya kengkawan?Puas makan ketupat/lemang/rendang/lontong? :) Haa?Tak puas lagi? Hehehehehehe...


Saya baru sampai dari Muo nih. 4 hari ko dok sana..Nih di Kepong. Insya Allah pas zuhur,nak gerak ke Perak pulak.


Macam mana raya korang? Nak tau tak raya kami macam mana?Nak tau ke tak nak tau ke,nak bagitau jugak. Raya kami tahun nih agak haru biru jugak lar.


3 hari before raya, Hannah kan demam. Demam hebat jugak la kali ni. Masa dia masuk Hospital Selayang dulu pun x de hebat macam ni. Badan dia sekejap panas sangat,sekejap ok. ah,Then,mulut asyik lah sebut "ayah,ayah". Pastu nak memerap ajer,nak berdukung ajer. Menangis ajer,itu tak kena,ini tak kena.Malam-malam nangis,sebut ayah.Huhuhuu,saya dah hilang punca dah nak buat macam mana bila anak rindukan ayahnye....



Pastu,masa ayah dia baru sampai dari Korea(6.30 sampai rmh Kepong on the 9th) ayah dia pulak demam. Sudahnye,saya pun demam jugak.Jadikla 1 family demam.



Masa 1 Syawal hari tuh,lagi gempak. Hannah meragam tahap maksima. Menangis sampai bengkak mata. Nak amik gamba raya pun susah,main snap jer.




Gambar family...Hannah tengah ngamuk tuh. Dia nak gi jalan-jalan naik motor. Tengok lah matanye yang bengkak tuh.




Gambar raya kitorang yang x menjadik sangat..Hehehehe...Masih mengamuk budak Hannah ni.







Tengah memerap dengan ayah.



Pas solat raya,kitorang gerak ke Muar. Masa di Ayer Keroh,Hannah menagis melalak nak kan ayahnye yang driving. So,terpaksalah tuka driver,saya drive.Bila dah sampai Muar,dia sambung lagi merengek dia. Huhuhuuu,ada jer yang tak kena. Sepanjang kami berada di Muar,Hannah asyik merap ayah jer. Ayah nak masuk toilet, dah nangis nak ikut ayah. Ayah gi dapur pun carik ayahnye. Tak boleh ayahnye hilang dari pandangan mata.


Saya tgk sekarang nih,dia dah tak nak kat sumer orang macam dulu. Ikut mood dia lah kalau dia nak kat atok dia ke,pak ngah Apis dia ke or Pak Su Nuar dia. Yang nyata dia nak either her ayah or me je.. Saya rasa sebab ayah dia xde 2 weeks ago nih. And dia macam tau la,ayah dia tiada,konon-konon kat atas tapi tak turun-turun.Huhuhuu



Alhamdulillah,sekarang dia dah makin kebah dah,cuma batuk dan selsema ajer.



Bila dah jadik macam ni,saya buat kesimpulan,biarlah dia aktif,biarla saya penat kejar dia,daripada saya sedih tengok dia melepek jer bila demam..




Nie ayah dia nak gi Korea ujung bulan ni sampai 10/10. Saya tak tau lah macam mana nanti.Risau saya memikirkannye...


No comments:

Post a Comment