Thursday, June 28, 2012

Almossssssstttttttt.....



Pagi tadi gi sekolah dengan hati yang debar-debar...Moga-moga aku selamat tiba ke sekolah...Alhamdulillah selamat sampai sekolah pagi tadi....



Kejadian sebenar petang semalam lepas habih aktiviti koko.Di sekolah hujan lebat...biler dah sampai area Kundang Golf Resort, dalam kul 6.15 ptg, jalan tuh tak berlopak, tak hujan tapi macam lembab lembab jugak..Aku pun drive lah macam biasa dalam 60km-80km.


Sampai satu selekoh tiba-tiba stereng jadik uncontrollable siot! Macam ada orang tarik stereng aku ke kanan, ke opposite side...Huhuhuhuhu. Kete aku ke kiri ke kanan..Sipiiiiiiii je nak langgar van. Dalam hati aku dah terdetik "accident aku ni" sebab memang nak bang dah van tuh. Alhamdulillah aku pusing ke kiri balik stereng aku tuh..and Alhamdulillah tak de kenderaan lain pun masa tuh...Syukur sangat sangat....Tapi,aku macam pelik, macam mana boleh terjadi macam tuh...


Biler cerita kat En Halim, dia cakap, stereng tengah berpusing, tayar menggelungsur sebab langgar air/minyak/pasir. Try tekan brek slowly and try kawal stereng tapi jgn drastik...Huhuhuhu...ntahla,biler dah terjadik macam tu dah tak teringat apa tah..tau nak selamatkan diri n kenderaan lain...


Pas ni kene drive slow la..80km jer la...Hmm..ngantuk plak kalau drive slow ni...












No comments:

Post a Comment