Thursday, June 28, 2012

Almossssssstttttttt.....



Pagi tadi gi sekolah dengan hati yang debar-debar...Moga-moga aku selamat tiba ke sekolah...Alhamdulillah selamat sampai sekolah pagi tadi....



Kejadian sebenar petang semalam lepas habih aktiviti koko.Di sekolah hujan lebat...biler dah sampai area Kundang Golf Resort, dalam kul 6.15 ptg, jalan tuh tak berlopak, tak hujan tapi macam lembab lembab jugak..Aku pun drive lah macam biasa dalam 60km-80km.


Sampai satu selekoh tiba-tiba stereng jadik uncontrollable siot! Macam ada orang tarik stereng aku ke kanan, ke opposite side...Huhuhuhuhu. Kete aku ke kiri ke kanan..Sipiiiiiiii je nak langgar van. Dalam hati aku dah terdetik "accident aku ni" sebab memang nak bang dah van tuh. Alhamdulillah aku pusing ke kiri balik stereng aku tuh..and Alhamdulillah tak de kenderaan lain pun masa tuh...Syukur sangat sangat....Tapi,aku macam pelik, macam mana boleh terjadi macam tuh...


Biler cerita kat En Halim, dia cakap, stereng tengah berpusing, tayar menggelungsur sebab langgar air/minyak/pasir. Try tekan brek slowly and try kawal stereng tapi jgn drastik...Huhuhuhu...ntahla,biler dah terjadik macam tu dah tak teringat apa tah..tau nak selamatkan diri n kenderaan lain...


Pas ni kene drive slow la..80km jer la...Hmm..ngantuk plak kalau drive slow ni...












Saturday, June 23, 2012

Majlis berendoi my couz's baby

Hannah nie senang betul dapat kawan baru...Asal nampak macam sama baya jer dia yang tego dulu...Peramah sungguh :)












Friday, June 22, 2012

Entry terrrrrbaaruuuuu



Ya ampun...lama nye tak update blog..orang pun dah lupa kewujudan blog aku nih..Blogspot ni pun dah berubah wajah dah

Benda ada jer nak cerita tapi sifat kemalasan yang melebihi peringkat tertinggi tuh ug membantutkan aku nk update...hahahah...

Untuk entry kali ni buat random cerita ceriti(yg mungkin bosan) jer la


1) Last week gi kursus KSSR..5 hari..pas cuti je trus gi kursus..overalll 3 weeks tak tgk bangunan sekolah... :D Kat Menara PGRM je.. makanan best (apakah??) tapi yg kelakarnye utk lunch n dinner lauk wajib yg disediakan adalah sotong..sotong apa ntah mcm sotong kurita je..so bayang kanla 5 hari kursus 5 hari lauk sotong...pastu aku sampai dh x larat nk mkn nasik..amik lauk je:)

2) Hannah pun tinggal la 6 ari kat rmh embe n atoknye...suka lah tuh ada org nk melayan kehendaknye..Ada satu hari tuh mama aku cerita dia dah selamat dapat mkn cikedis cincin super tuh..Aduhhhh! Aku nak ckp apa lah kan,dh mama aku dh belikan..Sebab Hannah menangis2 nak jugak..Sebelum ni kalau dgn kitorang mmg dia nk jgk, tp kitorang buat x layan je,gantikan dgn roti ke cekelat ke..Ni sumer klan tv lah ni..pengaruh sungguh utk bebudaks.

3) Hari Sabtu tuh aku nak blk BTP,si Hannah x nak ikot balik pulok..aku dh umpan nk g jusco kt playground pun x jalan..pastu kene dtg blk ari ahad nk jemput dia..boleh tak dia tuntut janji nk g jusco ari ahad tuh? :D padahal dh malam n kitorang pun dh penat..hehehhe..pueh jgk nk pujuk..Ari Isnin mlm baru gi...

2) Seperti biasa keje ada jer..x abih abih..asik blk lmbt jer...

3) Tadi ada makan2 kat skul..sempenan sambut Ramadhan lagi beberapa minggu je...Kitorang dah warga PPKI dah plan nk nk order agar2 jer..Agar2 kwn mak aku yg buat..Oder on the spot smlm.Mujur makcik tuh dpt buat...kene blk kepong jap amik kuih2 tu dlm kul 5. PAstu pagi tadi aku dh selamat sampai skul,aku tak bawak kuih2 tuh! Boleh x? Mcm ne boleh terlupa gilers..So,terpaksala patah balik rmh amik. Penat2 aku blk kepong semalam siap hadap jem lag nak sampai rmh ari nih boleh terlupa nak bawakkuih...hohohoho

4) Colleagues aku plan nak sambung blaja...Aku berbelah bagi..Am I ready for that?Further study..Mampu ke aku?Nak mula balik buat thesis/assignments...hehehehhe



Ok...So far itu jer la..bebebelan aku untuk kali ni...hope akan lebih rajin utk update...






Friday, April 13, 2012

Confuse I....



Ari tuh gi satu supermarket nih at Rawang...Saya beli lah stokin nih...







Plastik luar dia tunjuk rege nih...so saya pun pi lah bayar.....




Tapi...biler dah sampai rumah...bukak plastik luar dia, ada pulak plastik kt dalam...bile kat dalam tunjuk rege nih pulak...













So...saya pun confuse...adakah ada unsur unsur tipu di sini? rege kt  kt plastik luar dia lagi mahal dari rege kat dalam...


Hmmmm....





 



Monday, April 9, 2012

And the best dresses go to....





This woman!


pic from beautifulnara


Very nice dress...Sweet jer la...

Actually another one is Fazura yang pakai tux tue..tapi x jumpa lah gambar dia tuh kat mana2 site...That one memang smart giler! Sesuai sgt dgn dia...
UPDATE: Dah jumpa gambar Fazura baju smart tuh! :)

pic from beautifulnara


Well...the rest tuh baju macam nk gi costume party jer...pelik ya amat for a so called prestige event..terdedahla,kembang la,bulu bulu la berkemban la...





Please...covering everything is "in" now...Yang tertutup itu lah yang cantik..sedap mata memandang...Revealing is sooooo not in...







Friday, March 30, 2012

Muncul balik

Susah betul kalo main politik ni and I'm not talking about any political party...Nie politik kt tpt kerje..Kalau kite buat salah, marah...tapi kalau org atasan yg buat salah,disuruh buat diam diam...bile diberitahu perkara yang betul,tak dapat nak terima...konon diorg yang betul...


Ish ish ish...susah betul macam nih..orang busuk hati, tak puas hati,dengki mendengki ada je di mana-mana...apa yang mampu,selagi boleh bertahan,tahanlah..selagi boleh bersabar, sabarlah..
Kuatkan hati jer la..Anggap ini ujian daripada Allah...










Tak best kalo pergi tpt kerje dengan hati yang tak senang....







*Last post was on 6th Feb...last month! Oh man! :D






Monday, February 6, 2012

Trip to CH....again...

For the fourth time! Hehehehehe...


Last weekend me and familia gi Cameron...ada kenduri kawen...Tapi itu dah jadik sampingan..yang utama nye nak gie jalan jalan...hahahahaha...


Pas jumaat gerak dari Rawang..sampai Tanah Rata dalam 6.30..My dad sewa apartment..very nice...ok lah untuk bercuti ramai ramai..kitorang ada dalam 4 family semuanya...

Time sampai tuh punyer la sejuk dah rasa macam kat Dublin dulu...Jumaat malam tuh ada kenduri sikit.Tapi yang gi parents n pakcik makcik saya jer..kitorang yg muda muda x ikot...gi pasar malam Brinchang...heh heh heh...


The next day tuh...gi bawak parents uncle n aunty gi naik ladang teh...gi lawat tempat shooting OR...hahahahha. Then gi kenduri kat Mardi. Petang gi bawak diorang pasar malam Brinchang pulak...Alhamdulillah gi awal..kalau tak sangkut jem yang giler teruk...

Last day tuh siap siap nak balik dah...Masa kat CH aman jer meaning cuaca redup n tak panas..panas pun kejap jer...bila dah turun dari CH terus pertukaran cuaca...panas terik...hehehehhe





Bestla gi cuti ramai-ramai....





The apartment...Greenhill Apartment...Nice

Nak gi pasar Brinchang




Feeling feeling honeymoon...kih kih kih






One two three...Pose!



The must have meal...hehehhe..scone and strawberry tart and also a cup of tea







MARDI..tempat kenduri..dah balik masa nih..jalan2 dalam tuh..Ni tgh mengejar budak nih..



Lepak makan dadih n aiskrim stroberi
Dia tgk budak budak tuh makan kat situ dia pun nak join...Memang selamba jer :)


Makan aiskrim perlu ada gaya..

Kitorang on the way balik...tgk the opposite way jem teruk nak ke atas..berapa jam lah diorang dok sangkut macam tuh...




The 3rd day...siap siap nak balik...bye bye...ada rezeki sampai lagi