Thursday, April 8, 2010

My story about Cloth Diaper

or its glamour name is CD :) I have been started using CD to Hannah since she was 6 monts old. Masa mula-mula tuh blur lah jugak macam mana kaedah nye. Then when I read an article about CD,barulah paham lantas membeli online :D Mula-mula beli 1 dulu,testing testing lah katakan. The first brand I bought was Lunatots. After that,biler ada budget lebih sikit I bought package punyer. Bile surf few websites and blogshops,rupanye banyak lagi brand CD nie ek. So far, saya beli Lunatots,Coolababy,Babyland. Now I have 20cds, enough for me to use 100% CD to Hannah.

Hannah pun ok jer bila pakai CD. There was this one time,when I had to use DD (Disposable Diaper) Hannah macam pelik jer bila saya pakaikan dia DD. Dia asyik tengok-tengok jer DD tuh.Hahahaha...Itu jer lah sekali saya pakaikan dia DD.

Whenever we go out,(jalan-jalan,shopping) I'll make sure to bring 3 CDs. Insya Allah,so far nih cukup. Kalau balik kampung,I'll bring all :) Yang menariknya, bila diaper change,it will caught people's attention. Like,my relatives and friends. So, I'll gladly explained to them the use of this CD. Saya pun rasa happy dapat share knowledge and information to them. Although the price is sikit(sikit jer :) ) mahal,tapi for the long term,saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangat berbaloi-baloi. Alhamdulillah,few of my friends dah interested in CD.

Recently,I surfed to this blogshop,sekali saya sudah terpikat dengan CD yang ada corak-corak daaaa...sangat cute ok! :) Makanye saya pun terbeli lah (terbeli tuh!Hahahaah). Makanye tambah lagi lah koleksi CD Hannah.Heheheheh



Cute kan?Mcm mana lah saya tak terrrrrbeli lagiks...hahahaha


Alhamdulillah, Hannah pun dah setahun lebih,tak de problem pun pakai CD. Yang problemnye bla dia dah pandai nak bukak sendiri CD tuh. Saya ada beli few velcro strap CD, saje jer nak try. Time dia baby ok lah,time dah bijak nih,I prefer snap button la,susah dia nak bukak. :)


So,itu jer lah cerita saya pasal CD..heheheh




2 comments:

  1. Aku dah lame ready nak pakaikan Ayra ni CD. Tapi nye.. en husband yg lom ready. (takut die kene basuh kot.. hahaha). So kitorang lom la lg start. Hopefully kitorang bole join club CD la nanti. insya Allah.

    ReplyDelete
  2. Insya Allah..marilah kita bersama-sama menyokong penggunaan cd nih..save gileerrr! :)

    ReplyDelete