Tuesday, July 26, 2011

Saya sangat gembira......

Alhamdulillah....Sebab mendapat perkhabaran budak saya Johan pertandingan bercerita kisah nabi dalam bahasa isyarat peringkat kebangsaan!!!! JOHAN kau! JOHAN!! :)))))))))



Colleague saya jadik guru pengiring. Diorang sekarang ada di PD sempena MTQ(Majlis Tilawah Al-Quran) Pendidikan Khas peringkat Kebangsaan...pagi tadi lawannye tapi terus tahu result hari nih jugak. Mula-mula PK saya yang beritahu,bile dengar tuh,saya pulak yang rasa sebak.Sangat tak sangka.


Then,kawan saya tuh call,cerita. Dia cakap,bile budak lain dah habih bercerita takde pun yang tepuk tangan.Tapi bila Akmal nih dah habih bercerita sampai ke "Sekian,terima kasih" penonton semua tepuk tangan! Saya hanya dapat membyangkan bahawa "cayalah dia ni bercerita" :))). Then,pagi tadi saya ada anta message ke kawan saya,wish them all the best,bagitau saya yang rasa nervous,macam mana lah Akmal tuh nanti. Kawan saya tuh bagitau,diorang malam semalam sampai tak boleh nak tido mengenangkan nak bertanding hari nih. Akmal tuh asyik baca-baca skrip,and pagi tadi pun bangun awal...hehehehhehe



Kawan saya cerita fight(read: favourite to win) dengan 3 negeri-Selangor,Perak and Pahang. Saya rasa sebak sebabnye,sebelum sebelum nih kedudukan paling tinggi wakil budak sekolah saya dapat capai adalah naib johan kebangsaan jer,tahun 2007. Then 2008 dapat no. 4 jer.2009 wakil Daerah jer So,bile tau 2011 nih dapat Johan,mau nye tak happy???





Akmal nih memang budak yang full of determination. Walaupun tak boleh dengar,tapi dia sangat kuat usaha...dan bertanggungjawab...Mak ayah dia cerita masa di rumah pun anak yang boleh di harap...Tahun nih dia final year di sekolah saya,dah tahun 6,amik UPSR.Tahun depan takde dah dia...huhuhuhuuh..sedih.....



Tak sabar nak tau cerita Jumaat nih. Hari Isnin masa perhimpunan kene naik stage nih....








2 comments:

  1. sebak plak aku membayangkan situasi competition tu senyap je. owh sedihhh

    ReplyDelete
  2. some of the contestants boleh cerita sambil kuar suara..mmg senyap,tapi kalo ko tgk fuh..meremang..dengan gaya dengan mimik muka.. :)

    ReplyDelete