Thursday, June 25, 2009

Hari Sabtu ini adalah hari potpet....

Sabtu nih ada lagi sekolah ganti untuk raya..Tapi,tak belajar pun sebab ada Hari Terbuka(apa yang terbuka ek?heh heh heh).Actually hari pengambilan buku laporan kemajuan murid-murid.Parents datang amik report card anak2 diorang.Saya masa sekolah2 dulu saya takot parents saya datang sekolah amik report card saya.Takot apa la cikgu saya nak potpet pasal saya.But now,being a teacher,saya plak yang tak sabar nak potpet pasal anak2 murid saya nih to their parents.Alhamdulillah anak2 murid x ramai so boleh la potpet lebih.Bagi kesedaran kat parents supaya jgn amik mudah kat diorang especially diorang ni murid2 pendidikan khas.Although diorang ada kekurangan,(saya mengajar murid bermasalah pendengaran),tapi jgn anggap kekurangan tuh x boleh nak ajar diorang.Jangan harapkan pengajaran berlaku di sekolah ajer.Berapa byk masa sgt la cikgu2 ni dpt spend kat diorang..Di rumah pun perlu ada pengajaran agar diorang nih faham konsep dan tak lupa.Sebab diorang kene struggle lebih berbanding murid2 lain.Parents perlu memantau kerja2 anak2 diorang.Fuh,hopefully,apa yang saya taipkan ni saya akan ingat masa hari sabtu nanti.. Insya Allah :)



No comments:

Post a Comment