Thursday, August 26, 2010

Pergi jua...

Mesti u guys dah dapat agak based on the title...Yes,my dearest cousin passed away around 6pm at HKL. Tak sempat saya nak gi melawat..Petang tadi on the way to school, ada prog majlis restu ilmu utnuk budak-budak UPSR,then my mama called and said "Idi dah critical,doc cakap dah tak de harapan.." Then dalam kul 6 lebih,mama saya kol lagi bagitau "Idi baru meninggal".
Ya Allah,saya rasa sangat sedih...Saya tanya mama saya macam ne citer sebenarnye.Mama saya cerita,a car drove by a woman pancit tayarnye on the way back home.Then terlanggar divider and she didn't see my cousin kat tepi tuh..Kete dia berpusing-pusing dan remuk. My cousin time accident tuh sedar lagi,pastu bawak ke Hospital Putrajaya,tp hantar pulak ke HKL.

The woman tuh gi lawat di HKL with her husband,bila dia tgk my cousin,dia dah menangis meraung. Then bila dia tau yang doc ckp my cousin dah tak de harapan lagi dia menangis.The woman mintak maaf sangat-sangat dengan aunty saya. Aunty saya cakap "Takpela,dah ajal dia di situ". My other cousins(the siblings) at first quite emotional la,yerla,siapa yg tak emo,benda terjadik tiba-tiba. Yg sulung cakap "Kalau ikut hati memang dah lama kene dah driver tuh,napa langgar adik aku,tp kalau fikir beriman,takpela,dah Allah nak ambil nyawa dia,redha jer la".Yg no 3 cakap "Kereta dia remuk dia kesahkan,yang di langgar abang aku napa?" Bila, saya dgr mama saya cerita macam tuh,saya dah tak boleh tahan dah airmata..Saya rasa sedih sangat. Idi was a very nice and cool guy. Last kitorang jumpa masa kenduri kahwin our cousins at Subang Bestari.

Mama saya citer lagi,Idi nih dah plan dengan kawan-kawan dia nak bukak pose ramai-ramai. Namun,tak tercapai hajat nye,dia dah dijemput dulu oleh Allah.

Saya pun ada rasa kesian with that woman,sure rasa trauma sangat..

Parents saya sekarang ada di HKL...Idi akan dikebumikan esok di Wangsa Maju,maybe after Jumaat.





Semoga rohnye di cucuri rahmat...Amin...





4 comments:

  1. huhu..pegi la jumpe balik akak driver tu, tanye kabar..sure dia sgt depressed n traumatised

    ReplyDelete
  2. tuhla..sure sgt2 depressed..wan wa ckp akak driver tuh maybe speeding sebab jln tpt accident tuh lurus ajer...

    ReplyDelete
  3. innalillah. al-fatihah utk arwah.

    ReplyDelete