Friday, March 5, 2010

Baby sitter (BS)

Sekarang macam-macam kes pasal kes dera budak. Terbaru, budak 18bulan mati kene pijak dengan husband babysitter.Sedihnye!Sebak betul. Sampainye hati husband dia tuh belasah budak sekecik itu yang tak tau apa apa. Adults should take care of small kids,tapi zaman sekarang adults pun dah x boleh nak melindungi budak budak nih...

Saya pun hantar Hannah ke babysitter. Ini babysitter yang ke 2. Babysitter no 1 dah x boleh jaga. Babysitter 1 jaga Hannah Alhamdulillah.So far, baru seminggu ni,tengok macam ok.Baju Hannah,CD Hannah, dia tolong basuhkan.Saya harap makcik tuh jaga dengan ikhlas. Ini pun babysitter 1 yang rekemenkan.

Mama saya baru citerkat saya pasal babysitter daripada kawan kawan masjid dia. Ada sorang babysitter ni,dia nak train budak jgn pakai diapers dia gi letak cili kat bawah tuh! Ya Allah! niaya kat budak tuh je,sure lah pedih kat situ. Apa ke bangang BS tuh? Cerita yang lain plak,dia nak denda budak nih,dia soh berdiri kat gate jangan gerak gerak. Budak tuh sampai naik takut.What is wrong with these people? Diorang ingat budak budak tuh boleh pikir sendiri ke? Kita lah yang kene ajar dengan cara yang betul.

Sekarang mama saya dah macam risau saya hantar Hannah ke BS. Mama saya nak jaga Hannah. Tapi saya bukan apa,memang la syiok kalau mama saya nak jaga Hannah,tapi jarak Rawang-Kepong amatlah jauh kul berapa pulak saya nak kuar rumah. Saya hanya berdoa supaya BS 2 nih jaga Hannah sebaik mungkin.



No comments:

Post a Comment