Thursday, March 25, 2010

Hannah @ 14 months

Dah lebih 4 hari dah sebenarnya :) Semalam bawak Hannah check up at klinik desa. Alahai,naik 200g ajer! Dari 8.1 kg ke 8.3 kg. Nurse bagi pil ubat cacing soh makan. Nurse cakap lagi,dia sekarang dah boleh makan apa yang kita makan. Tapi,saya tak nak lah yo yo o bagi apa yang kita makan pada Hannah,berpada pada jugak.


Hannah sekarang, Masya Allah,semakin aktif! Kemahiran memanjat dia sudah semakin tinggi! Rumah parents saya ni dia asyik tuju tangga je. Kalau baru bangun tido,bila dia nampak tangga jer,terus nak panjat. Mula2 parents saya hadang dengan kerusi meja makan tuh. Tapi,ada satu kali tuh,dia sudah berjaya panjat sampai ke atas ko! Bapak saya yang perasan,lagi 2 anak tangga je dia nak naik.Huuuu,seriau sungguh. Kitorang pun tak tau macam mana dia boleh naik,padahal dah hadang tuh. Kitorang punyer conclusion maybe dia menyusup bawah kerusi tuh.

Macam-macam cara parents saya buat untuk hadang Hanah dari naik tangga.But,everytime my parents do that,she seems to find a way to go upstairs.Sudahnya,parents saya letak papan tilam tuh buat penghadang. Kat dapo pun parents saya letak benda yang sama jugak.Sebelum letak penghadang tuh,dia suka pegi kat bawah sinki tempat mana mama saya letak tapis,bekas dan sewaktu denganya, Tugas si Hannah adalah mengemas kembali benda-benda tersebut. Kengkadang dia imitates balik cara kita memasak. Hahahhaa. Meja kopi kat depan tuh,kalau kita tengok,sure budak tak boleh panjat,tapi not for Hannah.She can climb the coffee table and the chairs kat hall tuh selamba jer. Kerusi meja makan pun sama.Ish ish...Memang penat nak menjaga dia nih time aktif nih :)

Hannah nih suka menjerit.Bila dia menjerit aduh,bingit telinga. Bila kita buat "Shhhh!" kat mulut. dia pun buat jugak,tapi dia letak jari dia kat telinga. Hannah suka berkawan,bila dia nampak toddler yang sama baya,mesti dia tuju kat budak tuh,nak berkawan.

Bila dah dapat kaki ni,dia suka,menari2 pastu main pusing2 sampai pening.Kelakar tengok.Tapi risau jugak biler dah pening,tak stabil,nanti jatuh terantuk. Dia jugak suka main bola. Nie ayah dia lah nih :D



Enjoy the pictures....



Ada gaya seorang model kah? :)


Nak jalan sendiri nih,tak nak mama dia pimpin






Siapa yang busyuk tuh? :)


No comments:

Post a Comment